Wednesday, January 02, 2008

Hampir Setahun...

Sudah hampir setahun dada laman ini tidak saya coret. Sibuk? Apa yang saya sibukkan? Mahu dipersalahkan hambatan tugas dipejabat... sama sekali perbuatan itu tidak masuk akal. Alhamdullillah segala tugas yang dipertanggungjawabkan dapat dilaksanakan dengan sempurna tampa memberi tekanan kepada saya. Dan kerana itu tugas sebenarnya bukan menjadi penghalang untuk melukis, melakar, mencoret dan apa saja mahu saya lakukan di dada laman ini. Jadi kenapa saya tidak menulis? Entahlah.... saya sendiri tidak menemui jawapan pasti...

Dan kenapa hari ini tiba-tiba ringgan jemari ini untuk mencoret semula? Mungkin satu jawapan klise... 'entahlah saya sendiri tidak menemui jawapannya....'

Emmm... tahun baru juga sudah beberapa hari kita jejak. Selamat tahun baru suamiku! Selamat tahun baru anak-anakku! Selamat tahun baru juga untuk diriku sendiri!

Sebenarnya malam ini... saat ini.. ketika ini... hati saya sedikit walang. Teringat suami terkasih. Teringat anak-anak tercinta. Teringat keluarga tersayang...

Kenapa?

Kerana pada mereka tersimpan kasih
Pada mereka tersimpan sayang
Pada mereka tersimpan cinta
Pada mereka tersimpan cerita
Cerita yang menyimpan 1001 warna kehidupan yang hakiki!

Ya Rab...bawalah aku segera dekat dengan mereka. Biar dapat aku dakap erat 'hati' suamiku. 'Jiwa' anak-anakku. 'kalbu' keluargaku... Ku phohon belasmu Ya Allah!!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home