Monday, December 04, 2006

Dia mula cerdik

"Ummi..."
"Sayaaa..." Dia menjawabnya sendiri sebelum sempat saya bersuara. Lengok ucapannya benar-benar meniru gaya saya menjawab.
Dia ketawa. Saya juga ketawa melihat keletahnya.
"Ummi..."
Dia mengulangi sekali lagi. Dan sekali lagi juga dia menjawab sendiri. Kami sama-sama ketawa.
"Ooooo...main-mainkan Ummi ye."
"Tak lah..." jawabnya. Saya terkejut dengan jawapannya itu. Respons yang langsung tidak saya jangka. Dia semakin pandai menggunakan ayat yang betul sebagai tindak balas.
Dia ketawa seronok. Saya ketawa bangga.

2 Comments:

At 5:40 PM, Anonymous Anonymous said...

ASsalamu Alaikum...

Moga kita juga selamat menghadapisaat itu. Amin

 
At 10:35 AM, Blogger Marsila said...

Alaikum Salam... kita memang sudah dijanjikan dengan pelbagai dugaan. tanpa dugaan tiada kehidupan. selamat atau tidaknya kita bergantung pada apa yang kita isi di dada. tak begitu?

 

Post a Comment

<< Home